JANE EYRE | CHARLOTTE BRONTE KİTAP KONUSU VE YORUMUM🌸


Klasikleri tekrar okumaya başladığım dönemde ilk okuduklarımdan biri Jane Eyre olmuştu.O dönem tekrar kitap alışverişleri yapmaya ve okumaya ağırlık vermeye başlamıştım ve tam da Koridor yayınlarının bez kapaklı kitaplar çıkardığı döneme denk gelmişti.O seri zaten çok hoşuma gidiyordu ama Jane Eyre kitabını böyle güzel bir kapakla görünce dayanamayıp aldım.Kitapların konularını öncesinde çok detaylı araştırmam.Konudan bile spoiler yemeyi sevmeyenlerdenim:) Ama tabii az çok türü nedir ve bir miktar da ucundan konusuna bakarım.Jane Eyre daha önce sıkça denk geldiğim bir kitaptı ama detaylıca konusunu bilmiyordum.Bu sayede kitapla da tanışmış oldum.Konusuna ve benim kitap hakkındaki yorumlarıma bakalım.



Konusu:

Jane Eyre, küçük yaşta ailesini kaybettikten sonra dayısının yanına verilir.Genellikle kendisiyle ilgilenen daha doğrusu uğraşan yengesidir.Kendi çocuklarına daha fazla ilgi gösterirken Jane'in bütün kusurlarını açığa çıkarmasının yanında yaptığı her bir şey için de onu azarlar.Küçük yaşta çok yıpranan Jane kalbindeki iyiliği ve merhameti yitirmemeye çalışır.Yengesi, Jane'in yanında olmasına tahammül edemediğinden onu bir yetimhaneye gönderir.Burada yetişen Jane zamanla, yitirmediği iyilik ve merhametini yeşerterek güzel bir öğretmen olmuştur.Yavaş yavaş çalışma hayatına başlar.Bu süre içinde yoksullukla mücadele eder ve birçok değişik insanla karşılaşır ama inancı ve merhameti onu ayakta tutar.Bu sırada Bay Rochester'la ve hayatı değişir.Bir tesadüf eseri tanıştığı Bay Rochester aslında Jane'in çalışacağı evin sahibidir.Bu karşılaşma Jane'in hayatında önemli bir sayfayı da açacaktır.Jane Eyre ve Bay Rochester birbirlerine farklı ama bir o kadar ilginç gelen karakkterlerini bu süreçte tanıyacaklardır.Jane çalıştığı bu evde ev halkıyla ilgilenirken zamanla evin hikayesini de öğrenecektir.Bu süreçte ise kendi doğrularıyla aşkı arasında ikilemde kalır.İkisinden de vazgeçmek istemez ve bu durumun onu nereye sürükleyeceğini bilemez.


Yorumum:

Bronte kardeşlerin edebiyatta yerinin başka olduğunu birçok kitap severden duymuştum.Hatta birçok yazar ve şaire de ilham olmuşlar.Charlotte Bronte'nin bu eseri o dönem için yazılmış başarılı bir eser tabii ki.Basit bir aşk romanından çok o dönemin zorluklarıyla mücadele, kadınların hak arayış mücadelesinin de konu edildiği bir eser.Bu konu benim film ve kitaplarda ilgimi çeken bir konu olduğundan bu eseri beğendim.Zaten o dönemlerde yazılmış, kadın hakları mücadelesini kitaplarına konu edinmiş yazar ve şairleri ayrı bir seviyorum.Bu kitapta da Jane Eyre karakterini çok beğendim.Kendi doğruları ve inancıyla yaşarken kendini geliştiren bir karakter.Ve bu doğrulardan asla vazgeçmeyen ve yeri geldiğinde kendi doğruları için aşkından vazgeçebilecek bir karakter.Sürükleyici bir kitap ve ben de büyük bir keyifle okudum.Kitapta birkaç yerde Türk esintileri de geçiyor, bayrakları asabilriz:)


Kitaptan alıntılar;

-Ara ara, kitabımın yapraklarını çevirirken, o kış ikindisinin görüntüsünü inceliyordum.

-Hayatın benim için bile güneş ışıkları vardı.

-Özgürlüğü arzuluyordum; özgürlük için nefesim kesiliyordu; özgürlük için bir dua okuyordum.

-Genellikle kadınların çok sakin olmaları beklenir ama kadınlar da tıpkı erkekler gibi hisseder; tıpkı erkek kardeşleri gibi yeteneklerini çalıştırmaya ve çaba gösterecekleri bir alana ihtiyaç duyarlar; onlar da katı baskılar, çok sert bir engel karşısında tıpkı erkekler gibi acı çekerler ve kadınlardan daha ayrıcalıklı olan insan kardeşlerinin, onların muhallebi yapıp çorap örmekle ve piyano çalıp çantaları nakışlamakla teselli bulmaları gerektiğini söylemeleri dar kafalılıktır.Kadınlar, geleneklerin kendi cinsleri için öngördüğünden daha fazlasını öğrenmek yada yapmak istediğinde onları mahkum etmek ve onlarla alay etmek düşüncesizliktir.

-Tanrı bana hayatımı fırlatıp atmam için vermedi.


Yayınevi: Koridor

Tür: Roman

Sayfa Sayısı: 663

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

14 Yorumlar

  1. Bu kitabı İngilizce dersinde okumuştum, Türkçesini bir türlü okumak fırsat olmadı. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa İngilizcesini okuma fikri de müthiş:) Teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Epey uzunmuş, çok güzel görseller ortaya koymuşsunuz :) selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet epey uzun bir kitaptı ama akıcıydı:)Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. bronte ve austen en sevdiklerim :) jane eyre ve anna karenina da en sevdiğim romanlar. eyre in bütün eski eni film versiyonlarını da izledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm kitaplarını okumak istiyorum bir ara bu yazarların:)Yine bir kitabın film versiyonunun olduğunu senden öğrendim:)

      Sil
  4. Başlığı görünce kitabı yıllar önce okuduğumu anımsadım ama tanıtımdan okusam bile çoğu şeyi hatırlamadığımı fark ettim. Tekrar okumak gerekiyor demek ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de eskiden okuyup o dönemlerde sevdiğim ama konusunu hatırlamadığım kitaplar oluyor.O zaman hemen tekrar okumaya başlıyorum:)

      Sil
  5. Okunması gereken kitaplar arasında. Bez kaplı olunca benim içinde artı puan oluyor. Güzel bir yorumlama olmuş. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle:) Bez kapaklılar çok şık duruyor:) Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  6. Tekrar okumak istediğim kitaplar arasında:))) Koridor Yayınları'nın bez ciltli baskılarını seviyorum:)))

    YanıtlaSil
  7. Jane Eyre'i hala okumamış olan ben :))
    Yazını okurken artık okumalıyım dedim. Kalemine sağlık canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle okumalısın:) Teşekkür ederim canım:)

      Sil