ÇİKOLATALI HURMA TARİFİ🍫


Sağlıklı yiyecek tarifi serimize bugün harika bir atıştırmalık ekliyorum.Özellikle çay ve kahve yanına tüketilebilecek, bir tanesi bile tatlı krizini anında kesecek çok lezzetli bir tarif.Ben aslında genellikle sağlıklı olsun olmasın hazır atıştırmalıkları tüketmeyi daha çok seven biriydim.Ama zamanla ağzımın tadı değişince kendi yaptığım atıştırmalıkları daha çok sevmeye başladım.Böyle olunca da çeşit çeşit atıştırmalık deniyorum tabii.Bu tarif de aslında hazırını denediğim ve kendime göre bir şeyler ekleyip hazırladığım bir tarif oldu.Bim'e Ramazan döneminde çikolatalı hurmalar geliyor, onu deneyip çok beğenmiştim.Tarifi kendime göre uyarlayıp evde hazırlamaya karar verdim.Lafı daha fazla uzatmadan hemen tarifi paylaşıyorum.



Fıstık Ezmesi Dolgulu Bademli-Cevizli Çikolata Kaplamalı Hurma Tarifi 

Malzemeler;

-8 adet hurma

-4 adet ceviz içi yada 8 adet badem

-8 tatlı kaşığı şekersiz fıstık ezmesi (Ben Nut Master'ın şekersiz ve parçacıklı fıstık ezmesini kullanıyorum ve çok lezzetli oluyor.)

-60 gram bitter çikolata (Bunun için de Ülker'in %60 bitterini tercih ediyorum ben genellikle.Daha lezzetli oluyor.)


Yapılışı;

Öncelikle hurmalara boy kısmından çizik atıp, kesip çekirdeklerini çıkarıyoruz.Her hurmanın içini fıstık ezmesi ile dolduruyoruz.Fıstık ezmesinin ortasına da isteğe bağlı çeyrek ceviz içi yada bir tam badem koyup hurmaları yanlarından hafif bastırarak yaptığımız atıştırmalığı biraz daha küçük hale getiriyoruz.Bir kasenin içerisine çikolataları parçalayıp koyuyoruz.Cezvede su kaynattıktan sonra bu kaseyi cezvenin üzerine koyup çikolataları benmari usulü eritiyoruz.Çikolata içinde katı parça kalmayana kadar erittikten sonra alıyoruz.Hazırlamış olduğumuz hurmaları, eritmiş olduğumuz çikolatanın içerisine batırıyoruz.Her yerini kaplayacak şekilde iyice çikolataya yediriyoruz hurmaları.Üzerine pişirme kağıdı koyduğumuz tabağın üzerine çikolatayla kapladığımız hurmaları koyuyoruz.Hepsini hazırladıktan sonra buzluğa koyup 1-2 saat çikolatanın donmasını bekliyoruz.Ve atıştırmalığımız hazır.Çayınızın kahvenizin yanına tüketebileceğiniz, tatlı krizlerini anında kesen aşırı lezzetli bir atıştımalık.Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun:)




Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Ama bu çok tatlı görünüyor. Ellerinize sağlık. 😊

    YanıtlaSil
  2. Bir an hayal ettim, şimdi içtiğim çayın yanında ne de güzel olurdu...:)
    Hem pratik hem de lezzetli...Enfes görünüyorlar. Ellerinize sağlık olsun.
    Afiyetle tüketin. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok lezzetli gerçekten:) Denemenizi tavsiye ederim:)Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  3. böyle bişi hiç görmediydim. bitter en sevdiğim şey de hurmalı bitter ve fıstıklı ilginç buluş ama çok güzl olmalı tabii aklımda olsuun pekuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar güzel bir kombinasyon oldu ki denemelisin:)

      Sil