KONMARI YÖNTEMİYLE DOLAP DÜZENLEME👗 | JAPON DÜZENLİ VE MİNİMALİST YAŞAM SANATI

 


Düzenli bir odayı, düzenli bir evi hepimiz çok severiz.Bazen oda ve dolaplarımız aceleden yada zaman azlığından dolayı biraz karışabiliyor.Özellikle dağınık ve düzensiz oda benim modumu ve motivasyonumu düşürdüğünden mümkün olduğu kadar sık toplarım ve düzenlerim.O görüntüyü izlemek bile bana iyi gelir, bu konuda biraz obsesifim sanırım:) Uzun zaman önce ev, oda ve dolap düzenleme konusunda bir teknik öğrendim.Bu sefer dolaplarımı buna uyarak düzenlemek ve sizlerle de paylaşmak istedim.



Düzenleme yönteminin adı Konmari Yöntemi olarak geçiyor.Ortaya çıkması, Marie Kondo adında Japon bir kadının ev düzenleme stilini paylaşmasıyla başlıyor.Çok sevilince de bunu bir sanat haline dönüştürüyor ve adına da Düzenli Yaşam Sanatı koyuyor.Japonların yaşam tarzını az çok biliyoruz, oldukça minimal yaşıyorlar.Bu düzenleme yönteminin ana temalarından biri de minimalist düzen.Sadeleşme de diyebiliriz buna.Öncelikle dolaplarımızdan kullanmadığımız kıyafetleri çıkarıyoruz ki o fazlalıktan kurtulalım.


Kalan eşyaları ise mümkün olduğu kadar ufak katlayarak ve minik hale getirerek yerleştiriyoruz.Bu da rulo şeklinde katlamayla mümkün oluyor.Bu katlama işlemini gerçekleştirdikten sonra kıyafetleri düzenli ve sıralı bir şekilde koyuyoruz.Burada renk sırasına dikkat etmek gerekiyor.Soldan sağa doğru hafifleme düşüncesiyle sola koyu renkleri sağa doğru da açık renkleri koyuyoruz.Aynı zamanda sol kısıma ağır kıyafetler yerleştirip sağa doğru hafif kıyafetleri asıyor ve koyuyoruz.


Bu düzenli yaşam tarzının bir diğer amacı da eşyalara ulaşımın kolaylığı.Rulo şeklinde katladığımız kıyafetleri yan yana yada yada arka arkaya yerleştiriyoruz.Katlama ve yerleştirme şekli böyle olunca her kıyafeti rahatlıkla görebiliyoruz ve alabiliyoruz.Ayrıca alırken de düzeni ve diğer kıyafetleri bozmamış oluyoruz.Alt alta ve geniş koyulduğunda ister istemez yaptığımız düzen bozuluyor ama bu şekilde kolaylıkla ulaşabiliyoruz.


Askıya astığımız kıyafetleri de tür ve renge göre sıraya koyduğumuzdan aynı şekilde yine düzeni bozmadan kolaylıkla ulaşabiliyoruz.Bu şekilde düzen sağlandığında zaman ve alan tasarrufu, düzenli ve minimal görüntü vermek gibi çok önemli artılar sağlıyor.Ben bu sefer dolap düzenimi bu şekilde yaptım ve çok memnun kaldım.Zamandan ve yerden bayağı tasarruf ettirdi:)


Pantolon katlama örneği.


Tişört katlama örneği.


Uzun kollu kıyafet katlama örneği.

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. yaaa teşekkürleer yaaa en büyük dertlerimizden biri :)

    YanıtlaSil
  2. ay minimalist yaşam hiç bana göre değil :(

    YanıtlaSil
  3. Dolabımı düzenlerken ben de bu yöntemi deneyebilirim, dağınıklığı ben de sevmiyorum. Eşyalar ne kadar az yer kaplarsa o kadar mutlu oluyorum😊 Bu yöntemi de yazın sayesinde öğrenmiş oldum😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel gerçekten, denersen sen de memnun kalırsın umarım:)

      Sil
  4. Pek çok ipucunu uyguluyorum. Onun sayesinde çarşaflarım daha az yer tutuyor 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok güzelmiş bu yöntem:) Benim de dolaplarımda bayağı yer açıldı:)

      Sil