MOMO | MICHAEL ENDE KİTAP KONUSU🕰


Çok satanlarda ve tavsiye edilen kitaplardan biri olan Momo'yu ben de okudum.Aslında aklımda yoktu ama kardeşim tavsiye etti ve biraz konusundan da bahsedince merak ettim.Kitabı geçtiğimiz ay okuyup bitirdim kitabı.Bununla birlikte birkaç kitap daha okudum.Genellikle kitaplara çok zor odaklandım.Momo'yu okurken hikayeye bir türlü odaklanamıyordum bir yerden sonra dikkatim dağılıyordu.Acaba bu kitapla mı alakalı dedim ama sanırım o sıra oluşan dikkat dağınıklığından kaynaklıydı.Daha sonraları hikayeye adapte oldum ve daha akıcı bir şekilde ilerledi kitap.Bu yazımda da sizlere konusundan bahsedeceğim.


Momo yalnız başına, eski bir tiyatro yerleşiminin altında yaşayan kimsesiz bir kız çocuğudur.Oranın sakinleri, onu görenler onu ne kadar evlat edindirmek yada bir eve yerleştirmek isteseler de Momo orada mutludur.Momo'yu her yaştan insan çok sever ve sık sık ziyaretine gelirler.Kendi yaş grubuyla bir araya geldiğinde oyunlar oynar, büyükler geldiğinde ise onları pür dikkat dinler.Çok iyi bir dinleyici olduğu için büyükler de Momo'yla vakit geçirmeyi çok sever.Bir gün bu yerin başına Duman Adamlar olarak adlandırılan zaman hırsızları bela olmuştur.İlk başta insanlara yaklaşarak onlara zamanlarını vermeleri karşılığında mantıklı teklifler yaparlar.Bu teklifleri kabul eden birçok kişi zamanlarını Duman Adamlara satmıştır.Bu insanların artık bir gün içerisinde yaşayacakları zamanları çok kısıtlıdır ve iş-ihtiyaç dışında hiçbir şeye vakit ayıramazlar.Böyle böyle bütün halk zamanlarını duman adamlara satınca Momo'yu ziyarete gidemez yada onu çağıramaz olmuşlardır.Bunu fark eden Momo bu işte bir gariplik olduğunu anlar ama duman adamların Momo'ya ulaşmaması gerekmektedir.Zamanın Ustası olan Hora Usta, Momo'ya kaplumbağası Cassiopeia'yı gönderir.Bu kaplumbağa söylenenleri anlıyor ve olacakları önceden biliyordur.Momo'ya ulaştıktan sonra onu takip etmesini ister ve onu Hora Usta'ya götürür.Hora Usta, duman adamların kötü niyetini, dünyadaki bütün zamanları çalmak istediklerini çünkü sadece bununla var olabileceklerini Momo'ya açıklar.Ama zamanları çalınan insanlar sonunda hissiz ve bomboş kalacaklardır.Zamanın hesaplanabilen, saatlerle ölçülebilen bir şey değil gün içinde yaşananlar olduğunu anlatır.Ve bu insanların elinden alınırsa hiçbir şeyleri kalmayacaktır.Bu insanları kurtarma görevini Momo'ya verir ve planını anlatır.Bu sırada Duman Adamlar Hora Usta'nın sarayına çok yaklaşmış ve Momo'ya ulaşmak üzerelerdir.Hora Usta planı uygulamaya başlar ve Momo oluşan bu fırsattan yararlanıp Duman Adamların kasasında bulunan insanların zaman çiçeklerini geri vermek için yola koyulur.

Çok ilginç bir hikayeydi.Böyle hayal gücünün sınırlarını zorlayan eserleri seviyorum.Yalnız ilk kısımları biraz sıkıcı geldi bana.Konuya girilmemiş olan kısımlar biraz uzundu.Zaten olaylar başladıktan sonra odaklanabildim ben de hikayeye.Bu kısımdan sonrası daha akıcı ve sürükleyiciydi.Dili kolay ama hikayesi karışık, bazı yerlerde zorlayıcıydı.Kitap içerisinde bolca çizim de var ve çok sevimli bu çizimler.Zamanın kıymetini, insanın zamanının kendisine ait olmasını çok güzel bir dil ve hikayeyle anlatan başarılı bir eser.


Kitaptan Alıntılar:

-Yaşanılan gün içinde çok büyük bir sır vardır; bu sır zamandır.

-Momo yada zaman hırsızlarının ve çalınmış zamanı insanlara geri getiren çocuğun tuhaf öyküsü.

-"Ne zaman doğdun?"
Momo biraz düşündü ve sonra dedi ki: "Hatırladığım kadarıyla ben hep vardım."

-Oysa zaman yaşamın kendisiydi.Ve yaşamın yeri yürekti.İnsanlar zamandan tasarruf ettikçe, zaman azalıyordu.

-Oysa, insanların tasarruf ettiklerini sandıkları bu zamanlar, onlardan çalınmaktadır.Bu zamanlar, açıkçası Zaman Hırsızları Çetesi tarafından çalınmaktadır.

-"Her insanın kendisine ait belli bir zamanı vardır.Ve bu zaman da yalnızca onda kaldıkça canlıdır, yaşar."

-"Ama bir hayal yoksulu olmayı asla istemem.Hayır Momo -bu cehennemden farksız."

-Başkasıyla paylaşılmayan zenginlikler insanı mahvediyordu.

-Çünkü gerçek zamanı ne bir saat ne de bir takvim ölçebilirdi.


Yayınevi: Kabalcı Yayınevi

Tür: Roman, Fantastik Kurgu

Sayfa Sayısı: 303

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. Okumayı isteyip bir türlü alıp okuyamadığım bir kitaptı çok güzel anlatmışsın alıntı kısmına bayıldım. :)

    YanıtlaSil
  2. Değişik, ilginç konusu olan bir kitapmış. Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum paylaşım için.

    YanıtlaSil
  3. pal sokağı ile birlikte en iyilerden buuuu :)

    YanıtlaSil
  4. Severek okuduğum kitaplardan biriydi, ilginç ve güzel bir konusu var😊

    YanıtlaSil