SHERLOCK HOLMES KİTAP SETİ | SIR ARTHUR CONAN DOYLE🕵️‍♂️


Sherlock Holmes, bir dönem okumayı en sevdiğim kitaplardan biriydi.O dönem farklı yayınevlerinden Sherlock Holmes'un birçok hikayesini almıştım.Hatta sevdiğimi bilenlerden de Sherlock kitapları hediye geliyordu:) Bu set de hediye gelen Sherlock kitaplarından.Gördüğümde çok sevinmiştim ve okumak için sabırsızlanmıştım.5 adet kitaptan oluşan bu seriyi okuyup bitirdim.Konularını ve yorumlarımı da sizlerle paylaşmak istedim.


Öncelikle birazcık Sherlock Holmes'tan bahsedeyim kitapları anlatmadan önce.Sherlock Holmes, yazar Sir Arthur Conan Doyle'un 19. yüzyılın sonlarında kaleme aldığı kurgusal bir karakterdir.Sherlock Holmes, zihni normalinden fazla çalışan, normal birinin fark edemeyeceği detayları rahatlıkla görebilen bir dedektiftir.Ufak detaylardan bile karakter ve olay analizi çıkarabilecek kadar detay gözlemcisidir.Kendisi farklı ve ilginç olduğu gibi ona gelen daha doğrusu kabul ettiği vakalar da bir o kadar değişiktir.Öyle ki bazen hikayeyi okurken bu bir suç-gizem hikayesi değil fantastik bir hikaye diyecek oluyorsunuz.Ve genellikle de sonuna kadar gizemini koruyan hikayelere sahip oluyor.Sherlock'un hikayesini ve vakalarını da yakın dostu Dr Watson'ın kaleminden okuyoruz.Olayları anlatmasının yanına Watson kendi yorumlarını da katıyor.


Seri içerisinde 5 adet kitap var.Bazı kitaplar tek hikayeden oluşurken bazıları da birkaç hikayeye sahipler.Bazı hikayelerde de önceki kitaplarda geçen olaylara ithafta bulunuluyor.Ben genellikle karışık olarak okudum.Bazı hikayeleri daha önce okumuştum, sonuçları biliyordum ama farklı çeviriden okumanın da keyfini çıkardım:) Kitapların konularına teker teker bakalım.


Sırlar Okulu

Priory Okulu'nun yakın zamanda kaybolan bir öğrencisini konu alıyor.Bu öğrencinin ailesi oldukça zengindir ve ailenin varisleri arasındadır.Başta bir kaçırılma gibi düşünülse de dava Sherlock Holmes'a verildiğinde işin içinden çok farklı bir olay çıkar.Bu okulda yaşanan tek vaka değildir.Hatta okulda çok sırlı olaylar dönmektedir.Zamanla bu olayın başka bir suçu örtmek için yaşanan bir suç zinciri olduğunu ortaya çıkarır.

Kitaptan Alıntılar:

-"Bir şey bulabildiniz mi?"
"Her şeyi buldum."

-Holmes, para için değil meslek aşkıyla çalışıyordu.

-Holmes'un karşısına çıkan sorunları, sezgileri kadar hızlı olan mantık zincirleriyle çözüme kavuşturmasını hayranlıkla izlemekten aldığım keyfi hiçbir şeyden alamazdım.

Sayfa Sayısı: 276


Fısıltı

Bayan Warren'ın çaresizlik içinde Sherlock'tan yardım istemesiyle başlıyor hikaye.Bayan Warren bir odasını kiraya vermiştir ama kiracısını oraya taşındığından beri bir kez olsun görmemiştir.Sadece kendisi değil eşi ve kızı da bu adamı hiç görmemişlerdir.Fakat daha da tuhaf olanı adamın odasından sürekli yürüme seslerinin geliyor olmasıdır.Bu rahatsız edici durumdan kurtulmak isterler ama kiracıyla asla karşı karşıya gelememektedirler.Sherlock bu durumdaki garipliği sezinlediği an davayı kabul eder ve kiracıyı ortaya çıkarmak için planlarını uygulamaya başlar.

Kitaptan Alıntılar:

-"Eğitim asla bitmez, Watson.En harika olanın en sonda olduğu bir dersler serisidir."

-"Yeteri kadar bilgi olmadan kafayı çalıştırmak, bir motoru mazotsuz zorlamaya benziyor.Hadi biraz deniz havası, güneş ve sabır bize iyi gelebilir Watson..."

Sayfa Sayısı: 274


Gizemli Lanet

Bu hikaye aslında meşhur Sherlock Holmes hikayelerinden biri olan Baskerville Laneti yada Baskerville Köpeği hikayesini anlatıyor.Bir arazide yaşanan saldırılar sonrasında gelen ihbar oldukça ilginçtir.Bu saldırıyı ne bir insan ne bir hayvan yapabilir diye aktarılıyor ifade.Oldukça gizemli, neredeyse fantastik diye adlandırılacak bu olayı Sherlock ele alıyor ve Baskerville olayını çözüyor.

Bu hikaye birçok Sherlock kitabında karşıma çıkmıştı.Hatta ayrı bir kitabı da var bende hikayenin.Sonuna kadar gizemini ve heyecanını koruyan bir hikaye.Ben, diğer hikayeler elle tutulur bir sonuca çıktı ama bu sanırım fantastik bir olaya bağlanacak diye düşünmüştüm.Diğer kitaplardaki hikayelere oranla bu hikayeye daha uzun yer verilmiş.

Kitaptan Alıntılar:

-"Dünya bariz şeylerle dolu, bunları kimse yeterince iyi gözlemlemiyor."

-"Gerçeği istiyorum."

Sayfa Sayısı: 303


Gölge Adam

Bir futbol oyuncusunun, kaldığı otelde kaybolması sonucu gelen ihbar üzerine Sherlock'un harekete geçmesiyle başlıyor hikaye.Bir kaçırılma yada kaybolma vakası gibi görünse de bu oyuncu oldukça yapılıdır ve kaçırılma ihtimali düşüktür.Bunun yanında kaçma ihtimali de düşünülemez.İşin içinde farklı bir koku sezen Holmes, görevi alır.

Kitaptan Alıntılar:

-"Biliyor musun Watson, her şeye şüpheyle ve araştırmacı bir gözle bakıyorum.Şu sanki oraya serpiştirilmiş gibi duran evlere bakıyorsun ve bunları beğeniyorsun.Ama ben bu evlere baktığımda güzelliğinden daha çok içinde herhangi bir suç işlenip işlenmediğinin izlerini bulmaya çalışıyorum."

-"Üzüntünün en iyi ilacı çalışmaktır, Sevgili Watson."

Sayfa Sayısı: 277


Ölüm Vadisi

İrlandalı McMurdo, mensubu olduğu bir çetenin talimatıyla Vermissa Vadisi'ne gönderilir.ÇEtenin buradaki ayağına katılır.Bir yandan çalışır ve bir yandan da çetenin işlerini yapmaya devam eder.Fakat bu vadideki insanların yaşayışları, karakterleri gibi bir şeyle daha önce hiç karşılaşmamıştır.Vahşi olarak adlandırılabilecek bu çoğu insandan ve bu yabani Ölüm Vadisi'nden kaçmaya çalışan McMurdo'nun hikayesi Sherlock'a kadar ulaşır.

Sherlock hikayeleri arasında en sevdiğim ve heyecanla okuduğum bu hikaye kesinlikle.Korku Vadisi olarak da geçer ismi.Ayrıca kitabını okumuştum bu hikayenin ama ikinci kez okumama rağmen aynı heyecanla okudum.

Kitaptan Alıntılar:

-"Bay Holmes bağımsız çalışan bir dedektif" dedim."Kendi kendinin patronu ve her zaman kendi kendine aldığı kararlar doğrultusunda hareket eder."

-"Bir insan, beynindeki odaları kullanabileceği eşyalarla döşemeli ve geri kalanları da istediği zaman çıkarıp kullanabileceği bir yere, kütüphanesine yerleştirmelidir."

Sayfa Sayısı: 285


Serinin tamamı kolay ve akıcı bir dile sahip.Böyle olması iyi olmuş çünkü olaylar zaten yeterince karışık:) Kitaplarda birden fazla hikaye var ama hepsini ayrı ayrı anlatmam mümkün değil.Zaten hikayeleri farklı kitaplardan okuduğumdan, diğer Sherlock Holmes kitap yazılarımdan aynı hikayelerin konularına ayrıca değineceğim.Bu arada sanırım sette neredeyse bütün Sherlock hikayeleri bulunuyor.Çünkü başka kitaplarda ayrıca okuduğum hikayelerin hepsi vardı.

Not: Sherlock Holmes konulu yazıları Sherlock Holmes Serisi etiketi altında topladım.Buradan Sherlock Holmes konulu diğer yazılara da ulaşabilirsiniz:)

Yayınevi:  Anonim Yayıncılık

Tür: Polisiye, Gizem, Kurgu

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar