Işık Doğudan Yükselir Kitap Yorumum


A101'den kitap aldınız mı daha önce?Ben ilk defa denedim ve fena değildi.Kocaman kitaba sadece 5 lira verdim ve kitap içerisindeki hatalar çok azdı.Blogun okurları tarih kategorisinde kitap okumayı sevdiğimi bilirler.Kırtasiye,kitapçı yada kitap satılan herhangi bir yere girdiğimde genellikle dikkatimi tarih kısmı çekiyor.A101'dekiindirimli kitaplara bakarken de bu kitap ilgimi çekti; Işık Doğu'dan Yükselir.




Adından da anlaşılacağı gibi daha çok Doğulu bilim adamlarını,icatlarını,bilime katkılarını anlatan bir kitap.Üzerinde de yazıyor zaten "Ünlü Türk ve Müslüman Bilim Adamları" diye.Kitap oldukça kalın ama bilim adamlarını mümkün olduğu kadar özetle anlatmış ve sonlarına da eserlerini yazmışlar.Kitabın yazarı yok yani üzerinde yazmıyor.İbn Sina,Mimar Sinan,Piri Reis gibi bilim adamlarını bilsek de bilmediğimiz ve bilime birçok katkısı olmuş hatta günümüzde kullanılan teknikleri ilk bulanlar oldukça fazla.Dünyanın döndüğünü ilk bulan,ilk çağdaş ameliyatı yapan ve böbrek taşlarını çıkaran,ilk kanser ameliyatını yapan,ilk uçağı yapan bilim adamlarıyla birlikte daha birçoğunun keşfini,buluşlarını icatlarını kitapta bulabilirsiniz.Bunların dışında edebiyat ve felsefeye de mükemmel şeyler katmış bir çok ilim adamı da kitapta anlatılmakta.Bazı şeylere gerçekten çok şaşıracaksınız bu şunun değil miydi ya oluyorsunuz ama yıllar,asırlar önce Müslüman ve Türk bilim adamları tarafından bulunan şeyler köreltilip asırlar sonra kendilerininmiş gibi tabiri caizse piyasaya sürülmüş ki kitapta anlatıldığına göre 10 asır önce Türk ve Müslüman bilim adamları icatlarını yaparken o sırada Avrupalı Hristiyanlarda tıp kesinlikle yasakmış hatta papazlar yasaklamış.Bizde ilim ve bilimle uğraşan insanlar özgür ve desteklendiği için birçok keşfe imza atmışlar.Kitaptaki her bilim adamı ayrı ayrı harika ama benim en dikkatimi çeken ve severek okuduğum İbni Rüşd,Mimar Sinan ve Zehravi oldu.İbni Rüşd kadınlara ve kadınların toplumda yapabileceklerine değer vermiş bir bilim adamı,Mimar Sinan eserlerini yaparken ayetlerde geçen şeyleri bulup onları eserlerine ekleyerek yapması,Zehravi'nin de günümüz tıbbını 10 asır önce bulması.İlginiz varsa okumanızı tavsiye ederim güzel bir kitaptı.Kısa kısa olması sıkmıyor ve içerisinde bilim adamlarına ait bazı projelerin resimleri de var.



Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Kitap tanıtımı için çok teşekkürler editör..
    Benim dikkatimi çeken bahsettiğiniz marketin kitap satıyor olması...Ticari ağı geniş bu marketin satış raflarına kitap koymasına çok sevindim.Bir çok rekabetçi benzer marketlerde kitap yok.Fiyatı da idealmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayadır ktap satılıyor orada ve güzel de kitaplar var.Bence alınabilir👌

      Sil
  2. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş.Ben bu tarz bişeyler öğrenebileceğim kitapları daha çok seviyorum.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmenize😊Ben de aynı şekilde öğretici kitapları daha çok seviyorum.Benden de sevgiler😊

      Sil
  3. It looks interesting! :)

    https://julesonthemoon.com/

    YanıtlaSil