KEDİLER GÜZEL UYANIR KİTAP YORUMLARIM

 


Bazen upuzun soluksuz okunan kitapları okumayı sevsem de ara sıra kısa kısa öykülerden oluşan kitaplar okumayı da seviyorum.Biraz, o uzun ve yoğun kitap okuma serüvenine ara vermiş ve soluklanmış gibi oluyor.Bugün anlatacağım kitap da böyle kısa kısa öyküler içeren bir kitap.Yekta Kopan'ı hep seslendirmelerden biliyordum ama yazar olduğunu bu kitapla öğrendim.İlk okuduğum kitabı oldu haliyle ve yazar olarak da bu kitapla tanımış oldum.




Kitap hem isminden dolayı hem de yazardan dolayı ilgimi çekti.Ama ne yalan söyleyeyim en çok ismine kanarak okudum😄 İsminden kedili,naif,güzel hikayeler bulurum diye umdum ama beklediğim gibi çıkmadı.Daha çok insan üzerine öyküler vardı.Kediler güzel uyanır cümlesinin de hangi hikayeye eklenerek yazıldığını söylemeyeyim spoiler olmasın😄 Öyküler, yazı türlerinden çok anlamam ama, sanırım değişik türlerde yazılmış.Bu türleri bilemeyeceğim ama öyküler tek düze yazılmamış.Farklı öyküleri değişik türler şeklinde görebiliyoruz.Her öyküde farklı hikayeler anlatılmış.Duyguları ve psikoloiyi çok derin anlatmış yazar.Öyküdeki duyguları detaylı bir şekilde okuyucuya yansıtmış.Olaylardan çok karakterin duygularına yer verilmiş.Bu açıkçası benim çok sevdiğim bir şey değil kitap okurken.Olay okumayı daha çok severim.Kitabı okumak için elime aldığımda beklentim çoktu ama maalesef okurken çok keyif alamadım ve bana da çok bir şey kattığını düşünmüyorum.Bu tarz kitap sevenlerin hoşuna gidebilir ama benim severek okuduğum bir kitap olmadı.Kitaptaki çoğu karakteri sevmedim.Bir tek Fil Mezarlığı'ndaki kadın karakterin düşünceleri hoşuma gitti.Zevkler ve renkler tartışılmaz 😄Ama yine de kitapta bazı yerler düşündürmedi değil ve hoşuma giden birkaç kısım oldu.Buralardan alıntı yaptım.Sizlerle de paylaşayım.


"Kitaplardan başka nefes alacağım balkon kalmadı gerçekler şehrinde."

"Her duygumuzu bir söze hapsetmemiz gerekmiyor." dersin, "bu kadar dillenirse içimiz,dışımızın ne özelliği kalır."


Yorum Gönder

7 Yorumlar

  1. Ben de öyle okumaya başlamıştım.Beklediğim gibi çıkmadı ama😕Kapak ve isim seçimi gerçekten kitap için önemli😄

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı merak ediyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok severek okumadım ama umarım sen seversin😊

      Sil
  3. Çok güzel bi yazı olmuş canımmmmm ♥️♥️

    YanıtlaSil
  4. ay üzüldüm beğenmemenize,ismi de pek tatlıymış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmi yüzünden ben de severim zannetmiştim😑

      Sil