THEO'YA MEKTUPLAR | VINCENT VAN GOGH KİTAP YORUMUM 👨‍🦰

 


Van Gogh'un hayatını filmlerde yada dizilerde izlemiş veya makalelerde denk gelmişizdir.Daha önceden sanatta resme çok aşırı ilgim yoktu.Tabii ki bazı eserleri çok beğenirdim ama detaylı inceleme yada resmin hikayesi hakkında detaylı bilgi edinmeyi istemek kadar yoğun ilgim yoktu.Yaş aldıkça resme ilgim daha çok arttı.Bazı eserleri ve ressamları ayrı bir seviyorum.Hem sanatçıların hayatlarını hem de beğendiğim eserlerin hikayelerini okumayı seviyorum.Van Gogh da günümüzde hatta uzun süredir oldukça popüler bir ressam.Doctor Who dizisinde bir bölüme hayatından ufak bir kesit eklemişlerdi.Merakım orada başladı.Daha sonra mektuplarından oluşan bir kitabının olduğunu öğrenince okumak istedim.Bu yazımda sizlere bu kitap hakkındaki yorumlarımdan bahsedeceğim.



Kitap, ünlü ressam Vincent Van Gogh'un 1870-1880'li yıllarda 17 yıl boyunca, Paris ve Hollanda'da yaşadığı zamanlarda, kardeşi Theo'ya yazdığı mektuplardan oluşuyor.Kitap sadece Van Gogh'un gönderdiği mektupları içeriyor.Ayrıca bazı mektuplarla beraber gönderdiği çizimleri de bulunuyor.Van Gogh'u daha önce araştıranlar yada hayatını bir şekilde bir yerlerde okumuş yada izlemiş olanlar, sanatçının bir dönem yoğun bir buhran geçirdiğini bilirler.Bu mektuplar içerisinde bu dönemin öncesi ve yaşadığı buhranın yoğunlaştığı dönemler bulunuyor.İlk mektup dönemlerinde yazdıklarından biraz ailesini tanıyoruz.Ama göze en çok çarpan olay Van Gogh'un ressamlığa sıkı sıkıya tutunmak istemesi ve bu işi elinden geldiğinin en iyisiyle, kendi usullerince yapıp bu işten para kazanmak istemesi.Ne var ki bu konuda oldukça fazla zorluk çekiyor.Bunun yanı sıra bazı kötü alışkanlıkları da bulunuyor.Bu alışkanlığını mektuplarda çok farklı ruh haliyle yansıtmış.Fakat hem bu hem de maddi sıkıntısı zamanla Van Gogh'u ağır bir buhrana sürüklüyor.Ben açıkçası kitabı Van Gogh'un hayatını ve psikolojisini okumak için almıştım.Ama kitapta sanata, tabii ki özellikle resme dair terimler ve bilgiler de mevcut.O kısımlarda yetersiz kaldım ama bu konuya ilgisi olan yada resimle ilgili işi olan kimselerin bu kısımları daha keyifle okuyacağını ve daha iyi anlayacağını düşünüyorum.Ben kitabı çok beğendim.Dediğim gibi daha önce birçok yerde okumuş ve izlemiştim hayatını ama bu kitapla Van Gogh'u sanki yeniden tanımış oldum.


Kitaptan alıntılar;

"Aydınlığı, özgürlüğü ara; yaşamın kötülükleri üstüne fazla derinden kafa yorma."

"Sanat ne büyük zenginliklerle dolu; insan gördüklerini unutmadıkça hiçbir zaman verimli düşüncelerden uzak, gerçekten yalnız ya da tek başına kalamaz."

"Kısaca, o denli ileri gitmek istiyorum ki, yapıtlarımı görenler 'bu adam çok derinden hissediyor, sevecenlikle hissediyor' desinler."

"Biliyorsun, şakayık çiçeği Jeannine'indir, hatmi çiçeği Quost'a aittir, ayçiçeği de galiba biraz benim."


Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları

Tür: Anı

Sayfa Sayısı: 251

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Resimlerini sevdiğim bir ressam. Çoğu ünlü ressamın tablosunu sevmezken Van Gogh'un birkaç tablosunu çok beğeniyorum. Güzel bir tanıtım yazısı olmuş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tanıdıkça eserlerini daha çok sevmeye başladım:) Rica ederim:)

      Sil
  2. bu baskısını okudum ben de bayıldııım :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitabı bilmiyordum, not aldım kitabı:))) Yıldızlı Gece tablosunu çok severim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye edebileceğim eserlerden👍Ben de birçok tablosunu seviyorum Van Gogh'un😍

      Sil