ALCHEMY OF SOULS | LIGHT AND SHADOW DİZİ KONUSU, OYUNCULAR VE REPLİKLER🧊

 


Ülke: Güney Kore

Tür: Fantastik

Yıl: 2022

Bölüm Sayısı: 20 (1.Kısım), 10 (2.Kısım)


Oyuncular:

Lee Jae Wook- Jang Uk

Jung So Min- Mu Deok

Ko Yoon Jung- Jin Bu Yeon (İlk kısımda Naksu rolünde, Lights and Shadow kısmında Jin Bu Yeon rolünde)

Minhyun- Seo Hyul

Yoo In Su- Park Dang Gu

Arin- Jin Cho Yeon




Alchemy Of Souls (1. Kısım) Konusu:

Daeho isimli büyünün var olduğu ve büyücülerin burada yaşadığı bir ülke vardır.Bu ülkede herkesin dilinde dört mevsim diye adlandırılan, köklü büyücü ailesinden gelen dört genç vardır.Bunlar; Jinyowon ailesinden Jin Cho Yeon, Seo ailesinden Seo Yul, Songrim'in varisi Park Dang Gu ve Jang ailesinden Jang Uk.Tabii bunların yanında veliaht prens de onlar kadar popülerdir.Bu grup içerisinde en az adı duyulan ve birçok hocadan eğitim almasına rağmen yeterli bir büyücü olamayan Jang Uk, dışarıdan pek gelecek vaat etmiyor gibi görünür.Yeteneksizliği yüzünden gibi örünse de küçükken babasının onun enerji kapısını kapatmasından dolayı diğer arkadaşları kadar kolay ve hızlı ilerleyememiştir.Tam da bunun için Jang Uk, çok iyi bir hocadan ders almak ister.O sıralarda suikastçı ve büyüde tam bir usta olan Naksu'nun adı sıkça duyulmaktadır.Naksu, küçükken ailesinin öldürülmesi sonucu yanlış kişiler tarafından büyütülüp suikastçı olmuş çok başarılı bir büyücüdür.Büyürken sadece suikast değil çok nadir bilinen büyüleri de öğrenmiştir.Bunlardan biri de Ruhların Simyasıdır.Bu büyü ölmek üzere olan yada bedenini değiştirmek isteyen birinin farklı biriyle ruhlarını değiştirmesidir.Naksu da onu yakalamak isteyen Songrim'lilerden kaçarken bir yerde bu büyüyü kullanarak beden değiştirir.Kendi bedeni ise artık ölüdür.Bedenini aldığı kişi Mu Deok adında bir hizmetçidir.Bu şekilde kaçmayı başarır.Kaçtığı yerde ise Jang Uk'la karşılaşır.Bu karşılaşmada Jang Uk, Mu Deok'ta farklı bir şeyler olduğunu anlar.Çok yakından baktığında gözlerinde gördüğü mavi işaretle onun Naksu olduğunu anlar ve Jang Uk'un hocası olması için onun peşini bırakmaz.Böylece Mu Deok, Jang Uk'un yanında onun hizmetçisi gibi dururken aynı zamanda da onu eğitir.Amaçları Jang Uk'un enerji kapısını ve babasının kılıcını açabilmektir.




Alchemy of Souls: Light and Shadow (2.Kısım)

Üç sene öncesinde yaşanan büyük olaydan sonra Jang Uk, Mu Deok'u kaybetmiştir ve kendini ruhların simyasını kullanarak kötülük yapanları yakalamaya adamıştır.Bu üç sene öncesinde Mu Deok bedenini vahşileşmiş ruhların bulunduğu suya attığında Üstad Lee ve Jinyowon'un sahibi Naksu'nun bedenine ulaşır.Jin kızını geri ister ve bunun tek yolu da kızının ruhuyla Naksu'nun ruhunu taşıyan, Naksu'nun yüzüne sahip olan bedeni iyileştirmektir.Bunda başarılı olduktan sonra kızı olarak gördüğü Jin Bu Yeon'a bir şey olmaması için onu Jinyowon'da bir odada hapseder.Jin Bu Yeon bu durumdan çok sıkılmıştır ve kaçmak ister.Jang Uk kovaladığı bir vahşileşmiş ruhu Jinyowon'da yakalar ve burada Jin Bu Yeon'la karşılaşır.Jin Bu Yeon tek kurtuluş çaresinin Jang Uk olduğunu bildiğinden ondan yardım ister.Bu şekilde kaçmayı başardıktan sonra eve tekrar geri dönmek zorunda olduğunu bildiğinden tekrar karşılaştığı Jang Uk'tan onunla evlenmesini ister.Jang Uk, Mu Deok'u hala unutamadığından bu isteğe sıcak bakmasa da, Jin Bu Yeon'un en güçlü rahibe olduğunu bildiğinden ve içindeki buz taşından da bu şekilde kurtulabileceğini düşündüğünden Jin Bu Yeon'un sihir güçlerini deneyerek buna karar vereceğini söyler.Bu esnada ise arada bir Mu Deok'un yani Naksu'nun anılarını ve hareketlerini Jin Bu Yeon'da gören Jang Uk bu işte bir şeyler olduğunu anlar ve gerçeğin peşine düşer.


Yorumlarım:

Şu zamana kadar yapılmış en başarılı fantastik Kore dizilerinden biriydi kesinlikle.Hatta izlediklerim arasında da favorilerimde yerini aldı.Konusu çok güzel, sürükleyici ve gizemliydi.Aksiyonu da olan bir diziydi.İki kısım yapmışlar.İkinci kısmın hayranları daha çoktu galiba çünkü ikinci kısımla ilgili daha çok paylaşım yapılıyordu ama ben ilk kısmı biraz daha fazla beğendim.Jung So Min'i role daha çok yakıştırdım ve o karakteri daha çok beğendim.Diğer oyuncular da çok başarılıydı bu arada.Yul'u oynayan Minhyun'u herkes Cha Eun Woo'ya benzetmiş.Hatta Minyun'un ilk sahnesinde acaba Cha Eun Woo dizide oynuyordu da ben mi kaçırdım detayı diye düşündüm ama değilmiş😄Bunun dışında dizide bir de benim dizilerini izlemeyi sevdiğim ve bir ara büyük hayranı olduğum Joo Sang Wook da oynuyorumuş 😍İzlemeye başladığımda bilmiyordum, görünce sevindim.Bir de dizideki karakterler arasından veliaht prensi çok sevdim.Mu Deok'tan sonra favori karakterim veliaht prens oldu.Diziyi iki kısım yapmaları fena olmamış.Ben ilk başta acaba bağımsız mı diye düşündüm ama dizi ilerledikçe ilk kısımla bağlantılar başlıyordu.İlk kısmın sonu izleyiciyi biraz üzse de ikinci kısımda gönlümüzü aldılar bence.Çok başarılı bir diziydi.İzlemeyi düşünenler varsa tavsiye ederim.


Replikler (Spoiler içerebilir)























































































Bu yazı iş birliği değildir.

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Bu dizinin ilk bölümünü severek izledim ancak ikinci bölüm beklentimi karşılamadı oyuncu değişikliği dolayısıyla olduğunu düşünmüyorum. İki başrol kadın oyuncusu da oldukça başarılı ve güzel oyuncular ama hikaye ikinci bölümde zorlama olmuş sanki ... Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk kısmı daha çok beğendim.Teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Ruhun beden değiştirmesi iyiymiş. :)
    Güzel bir dizi...Bana yabancı olmasına rağmen harika anlatımınızla karakterleri tanımış oldum. Paylaşım için teşekkür ediyorum. İyi seyirler...

    YanıtlaSil
  3. bunu da izledim, güzeldiii :)

    YanıtlaSil