MADALYONUN İÇİ | GÜLSEREN BUDAYICIOĞLU KİTAP YORUMUM📙


Bir ara (sanırım pandemi dönemiydi) Kırmızı Oda ve Masumlar Apartmanı dizileri yeni yayınlanıyordu.Zaten o dönemin bize etkilerinden dolayı çökmüş durumdaydık ve bu dizileri de izleyip daha fena olalım derken sanırım bir miktar bağımlısı olduk:) Ben ilk sezonlarını çok severek izledim bu dizilerin.İzleyen çoğu kimse gibi hüngür hüngür ağladığım sahneler oldu.Normalde bu tarz şeyleri izleyemem ama bunlar gerçek hayat hikayelerinden esinlenerek yapıldıkları halde izleyebilmiştim.Daha sonra bu hikayelerin anlatıldığı bir kitap olduğunu öğrendim ve okumak istedim.Özellikle Masumlar Apartmanı hikayesini çok merak ediyordum.Okudum ve yorumlarımı da sizlerle paylaşmak istedim.


Kitap, Psikiyatrist Dr Gülseren Budayıcıoğlu'nun terapi seansları esnasında tuttuğu bazı notlarla hazırlanmış.Kitap ismini doktorun kliniği Madalyon'dan almış.Kitapta ayrıca Gülseren Budayıcıoğlu'nun minik bir otobiyografisi de var.Bu tarz kitap çıkaran birçok doktor var hatta bu kitaplar oldukça sevilmişti.Açıkçası ben bu durumun etik olup olmadığı konusunda ve anlatılıp bu hastalıklar yüzünden yalnızlaşmış ve çaresiz birçok insana ulaştığı için iyi yapıldığı konuları arasında kaldım.Yani evet hastaların hayat hikayeleri, özellerinin bu kadar halka mal edilmesi bence uygun değil.Tabii izinleri alındıysa bilemeyiz.Ama bir yandan da bu diziler ve kitaplar sayesinde birçok insan hastalığını tanımış, terapi almaya cesaret etmiş ve yalnız olmadığını da keşfetmiş oldu.Bilemiyorum ben çok arada kaldım:) Gelelim kitaba.Kitapta birkaç hastanın hikayesi var.Psikiyatrik durumlar olduğu için bazılarının hikayeleri çok ağırdı.Kısaca hangi hikayeler var bahsedeyim.Panik atakla mücadele eden ve hastalığını doktor sayesinde tanıyan bir adam, tıp okurken aniden kendini Mesih zannetmesiyle kendini buna kaptıran bir genç, temizlik takıntısı kendilerini ve evlerini temizlediklerinde tatmin etmeyecek kadar ileri boyuta ulaştığından artık temizliği tamamen bırakan kız kardeşler, çevresinde olanların ve dinlediği her şeyin kendisi için yapıldığını ve izlendiğini düşünen bir kadın...Ve birkaç hikaye daha var.İzlediğim kadarıyla panik atak yaşayan iş adamı ve paranoya problemi olan kadının hikayeleri Kırmızı Oda'da işlenmişti.Paranoyayla mücadele eden kadının hikayesi çok ağır ama bir o kadar da duygu yüklüydü.Etkilendiğim hikayelerden biri buydu.Bir diğeri de tabii ki kitabı alma sebebim Çöp Apartman yani Masumlar Apartmanı.Diziden farklı birçok şey var içinde.Kızların hastalıklarının kaynağını ve ne hale geldiklerini okurken insanın içi parçalanıyor.Şimdi o dizileri izleyebilir miyim yada kitabı açıp bu hikayeleri okuyabilir miyim bilmiyorum.O zaman nasıl yapmışım bilemiyorum:) Psikoloji özellikle de psikiyatri ilgi alanınızda sevebileceğiniz bir kitap.


Kitaptan Alıntılar:

-Sağlıklıyım, yaşıyorum ve bunun farkındayım.

-İnsanların ruhsal durumları, fiziki görüntülerini ne kadar çok etkiliyor.Mutluluk insanları ne kadar güzelleştiriyor.

-"Eğer bilgiyle, düşünceyle, hayalle geliştirmezsen akıl ve zeka neye yarar ki."


Yayınevi: Remzi Kitabevi

Tür: Psikoloji

Sayfa Sayısı: 383

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Gülseren Budayıcıoğlu kitaplarını çok seviyorum. Yaşanmış olmasından dolayı ilgimi çekiyor ama okurken bir o kadar üzülüp ağlamıştım. Kırmızı Oda, Masumlar Apartmanı'nı ben de izledim. Hastalarından izin alıyor hikayeleri paylaşmak için, hatta özellikle paylaşılmasını isteyenler de var. İsimler ve meslekler, birkaç şey daha değiştiriliyor. Masumlar Apartmanı normalde kitapta Çöp Apartman diye geçiyor, Han isminde bir kardeşleri yok. Diziye uyarlanınca çok daha fazla değişiyor. Şu an yanlış bilmiyorsam Yalı Çapkını da Gülseren Budayıcıoğlu'na ait. Son kitaplarını okumadım. Onun dışında Günahın Üç Rengi(bu kitapta Meliha'nın hikayesinden çok etkilenip ağlamıştım) ve Camdaki Kız'ı da çok severek okumuştum ama dizide saçmaladılar iyice. Kral Kaybederse en sevdiğim kitabı, aşırı etkilenmiştim. Dizisi yapılacaktı ama bir türlü sonuca ulaşamadı. Psikolojiyi sevdiğim için kitapları ilgimi çekiyor fazlasıyla😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim izinli olmasına.Zaten böyle profesyonel biri kesinlikle buna dikkat eder diye düşünmüştüm.Meliha'yı Kırmızı Oda'da izlerken ben de çok üzülmüştüm.

      Sil
  2. Kaleminize sağlık listemde olan bir kitaptı okumaya fırsatım olmadı bir türlü ama okuyacağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim:) Şimdiden keyifli okumalar:)

      Sil
  3. Bu konuda bazı endişelerinizde haklısınız. Ancak özenli bir yazım dili, kişiliğe, mahremiyete saygı, etik kurallar dikkate alınarak uygun bir üslupla kaleme alınmış yazılar bilgilendirici de olabilir. Tabii okuyucunun, izleyicinin ruh sağlığı, psikolojik durumu, farklı etkilenebileceği de göz ardı edilmemeli.
    Bir sorumluluk ve sınır düşünülmeli elbette.
    Bu yıl dizi izlemiyorum. Gülseren Budayıcıoğlu'nun kitabından senaryosu belirlenen "Camdaki Kız" dizisini izlemiştim. Oyuncular başarılıydı, çekimler güzeldi fakat çok abartılı sahneler vardı, korku filmlerini aratmıyordu.
    İnsanı tüm değerleriyle ele alabilen ilgili kişiler bir "Danışma Kurulu " oluşturabilirler belki. Ama doğruyu ararken daha çok yanlışa düşmek de var elbette!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kesinlikle.Camdaki Kız'ı ben de devamlı izleyemedim bu yüzden.

      Sil
  4. okudum bütün kitaplarını :) hastalar vakalar ilginç dee yazar araya girip hep kliniğini anlatmasa dikkatimiz dağılmayacak :)

    YanıtlaSil
  5. Diziler hakkında bir bilgim yok ama ismen bilirim. Yazarın kitaplarından hiç okumadım. Psikoloji üzerine yazılmış eserler ilgimi hep çekmiştir. Bakacağım bu kitaba.
    Okuyan gözlerinize sağlık olsun. Teşekkür ediyorum paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:)

      Sil
  6. İlginç konularda yazıyor. Sanırım gerçek hikayelerden esinlenmesi de etkiliyor ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap ve dizilerin tutmasının en büyük sebebi bu gibi.

      Sil