FARELER VE İNSANLAR | JOHN STEINBECK KİTAP KONUSU🐀

 


Fareler ve İnsanlar, daha önce okuyup çok etkilendiğimi ve beğendiğimi hatırladığım bir kitaptı.Aradan uzun zaman geçti ve konusunu çok az hatırladığımdan kitabı tekrar okumak istedim.Ara ara eskiden okuduğum ve konusunu tam hatırlamadığım ama aklımda çok beğendiğim eserler olarak kalmış olan kitapları tekrar okyorum.Tabii ki aynı etkiyi sağlamıyor, okunan dönem ve hislerden dolayı ama en azından konularını hatırlamış oluyorum.Bu yazımda sizlere Fareler ve İnsanlar kitabının konusundan, bir miktar kendi yorumlarımdan bahsecedeğim ve tabii kitaptan güzel alıntılar da olacak yazının sonunda:)


Konusu:

George ve Lennie, geçici işlerde çalışarak hayatlarını devam ettiren iki yakın arkadaştır.Hayalleri kazandıklarını biriktirerek kendi topraklarını alıp kendi evlerini ve tarlalarını yapmaktır.Bu hayal onları güçlü kılar ve ayakta tutar.Fakat Lennie'nin özel durumu yüzünden uzun süre bir yerde çalışamazlar.Lennie, özel bir insandır.Biraz saf ve sevgi dolu bir karaktere sahiptir.Ama aynı zamanda da çoğu insana göre daha iri bir fiziki yapıya sahiptir.Heyecanlandığında bu gücü kontrolden çıkar.Lennie fare, tavşan gibi hayvanları çok sever.Özellikle fareleri yakaladığı zaman onların başlarını okşar ama gücü kontrolsüz olduğundan severken hep farelerin boynunu kırar.Bu tarz davranışları farklı olaylara sebep olduğu için çalıştığı birçok yerde fark edilince kovulurlar.Bu sefer daha uzak ve tanınmadıkları, geçmişlerinin bilinmediği bir çiftliğe çalışmaya giderler.George, Lennie'yi onsuz hiçbir  
şey yapmaması konusunda uyarır.Lennie dikkat etse de çevresindeki insanlar ondaki farklılığı fark ederler.George, Lennie'yi diğerleriyle yalnız bırakmama konusunda özen gösterse de bir gün bu hataya düşer ve hayallerini, umutlarını ve belki de hayatlarını onlardan alacak o facia yaşanır.


Yorumum:

Fareler ve İnsanlar kitabını ilk okuduğumda çok etkilenmiştim ve favori kitaplarımdan biriydi.Ama ikinci kez okuduğumda çok sevemedim.Konusu yine etkileyici geldi ama bazı konularda eskiye göre çok daha hassas olduğumdan, bir kurgu bile olsa beni rahatsız ediyor.Zamanla hayvanlar hakları konusunda hassasiyetim gittikçe arttığından, böyle bir hikayede de birçok hayvanın sebepsiz yere öldürülmesini okumak hoşuma gitmedi ve rahatsız hissettim.Biliyorum kurgu ve asıl anlatılmak istenen bu konudan farklı bir şey ama ben bu kısımlardan etkileniyorum ve bu tarz olaylara sahip kurgular okuduğumda yada izlediğimde o eser yada yapımı sevemiyorum.Fareler ve İnsanlar'ı ikinci kez okuyuşumda da sevmeme ve kitabı favorilerimden çıkarma sebebim bu oldu.Yine de kötü bir eser değil tabii ki ama benim gibi hassasiyeti olanlar o kısımları sevmeyecektir.


Kitaptan Alıntılar;

-"Biz onlara benzemeyiz!Peki neden?Çünkü...Çünkü sen varsın benim yanımda ve ben varım senin yanında, bu yüzden işte..."

-"İnsanın yüreğinin iyi olması için akla ihtiyacı yoktur."

-İnsanlarla arasına belli bir mesafe koyardı ve onlardan da bu mesafeye saygı göstermelerini beklerdi.

-"İnsan çok uzun süre yalnız kaldı mı hastalanır, yalnızlıktan hastalanır."

-Kimi zaman olan o tuhaf şey yine oldu.Bir an her şey durdu, sadece o uzun süren durgunluk yaşandı.Sesler durdu, hareketlerin çoğu da kesildi ve bu durgunluk bir andan çok daha fazla, uzunca bir süre boyunca asılı kaldı havada.Sonra her şey yavaş yavaş uyanmaya başladı yeniden, zaman ağır ağır geçmeye başladı.


Yayınevi: Sel Yayıncılık

Tür: Hikaye, Kurgu, Trajedi

Sayfa Sayısı: 112

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar