GÜZEL BİR HAYAT | J.K.ROWLING KİTAP YORUMUM🧧


Harry Potter serisini okuduktan sonra, bu hikayenin çıktığı yazarın diğer eserlerini de merak etmiştim.Harry Potter serisini ilk çıktığı dönemlerde yani 20 yıl önce okumuştum.O dönemlerde çok fazla araştırmadım ama J.K. Rowling'in başka eseri dikkatimi çekmemişti.20 yıl sonra tekrar bir Harry Potter maratonu yaptıktan sonra (yada yapmaya devam ederken diyeyim çünkü bu maraton hiç bitmiyor😄) J.K.Rowling'in diğer eserlerine de baktım.Yeni çıkan birkaç kitabı vardı.Bunlardan biri Ickabog'du ve bu kitabı aşırı keyifle okudum.Yorumlarımı da şuraya bıraktım.İlgimi çeken bir diğer kitabı da Güzel Bir Hayat oldu.Bu kitabı da merak edip aldım.Okudum ve yorumlarımı sizlerle paylaşmak istedim.



Kitap, J.K.Rowling'in diğer eserlerinden farklı.Kendisinin Harvard Üniversitesi'nin mezuniyetindeki konuşmasını içeriyor.Hatta tamamen bu konuşma paylaşılmış kitapta.Deneme şeklinde yazılmış.Kitap kısa ama konuşmalar parça parça hazırlanarak ve resimlerle desteklenerek oluşturulmuş.Bu şekilde tasarlanması güzel.Bir de kısa olduğundan hızlı bir şekilde okunabilecek, çerezlik kitaplardan sayabiliriz.Yani kitap, J.K. Rowling'in bildiğimiz fantastik türdeki kitaplarından değil de konuşmasından oluşturulmuş deneme tarzında bir kitap.İşlediği konular ise hayatı boyunca ona ışık tutmuş şeyler hakkında.J.K.Rowling'in, Harvard Üniversite'sinde yaptığı bu konuşmanın konuları, başarısızlıkların insana kattığı şeyler ve hayal gücünün önemi üzerine.Başarısızlıklardan doğan başarı hikayelerine, aslında başarısızlığın faydalı olmasına ve hayal gücünün değerine ait konuları işlemiş.Yazar, başarısızlığa uğramayı göze almanın güzel bir hayat için önemli olduğunu bu konuşmasında vurgulamış.Ben bu konuşmanın konusunu oldukça orijinal buldum.Farklı olaylara değişik bakış açısıyla bakabilmeyi öğreten güzel bir kitap.Çok güzel ve değerli fikirler katan bir konuşma olmuş.Kendi hayatından örneklerle ve başarısızlıkların ona kattığı şeylerle de konuşmasını desteklemiş.Dünyanın en muhteşem hayal gücüne sahip ve en iyi yazarlarından birinden böyle bir konuşma okumak keyifliydi.


Kitaptan alıntılar;

-"Hayat bir hikaye gibidir; ne kadar uzun olduğu değil, ne kadar güzel olduğu önemlidir." Seneca

-Yetenek ve zeka bugüne kadar kimseyi Kader'in cilvelerinden koruyamamıştır.

-Bir konuda başarısız olmadan yaşamak imkansızdır, tabii çok temkinli yaşamadıysanız ki bu tam olarak yaşamak sayılmayacağından özünde başarısızlıktır.Başarısızlık bana, daha önce geçtiğim sınavların hiçbirinin veremediği bir güven duygusu aşıladı.

-Hayatınınızdaki engellerden daha bilge ve güçlü çıktığınız bilgisi, aslında hayatta kalma becerinizden hiç olmadığı kadar emin olduğunuz anlamına gelir.


Yayınevi: Doğan Kitap

Sayfa Sayısı: 73

Yorum Gönder

6 Yorumlar

  1. Alıntılar müthiş. Geri geldim! 💜

    YanıtlaSil
  2. Harry Potter diyince akan sular duruyor bende de:))) Yazarın Ickabog kitabını ben de almıştım ama henüz okumadım. Bu kitabını bilmiyordum, yazın sayesinde öğrenmiş oldum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar😄Bu yazarın hüsrana uğratan hiçbir eseri olmuyor👏

      Sil
  3. hımmm roman değil yaniiii :)

    YanıtlaSil