ARINDIRICI CİLT BAKIM RUTİNİM | FİZİKSEL PEELING YÖNTEMİ İLE


Cilt bakım rutinlerime mümkün olduğunca dikkat etmeye çalışıyorum.Farklı ürünler denemeyi sevdiğimden sık sık bu rutindeki ürünler değişse de rutinlerime uymaya çalışıyorum.Günlük olarak mutlaka cilt temizliğime dikkat ediyorum.Temizleme sonrasında genel olarak tek ürün kullanmaya çalışıyorum.Bunun dışında haftalık bakım rutinim oluyor.Bunda ise cildimi daha derinlemesine temizliyorum ve nemlendirmeye özen gösteriyorum.Ama bazen cildimin çok daha detaylı bakıma ihtiyacı oluyor.Bu dönemlerde özellikle arındırmaya odaklı bakım yapmaya özen gösteriyorum.Bu yazımda size arındırıcı bakım rutinimden bahsedeceğim.


Bu tür bakımı genellikle cildimde fazla siyah nokta ve yağlanma problemi olduğunda yapıyorum.Bir de asit gibi kimyasal peeling kullanmadığım zamanlarda ve genelde yaz aylarında yapmayı tercih ediyorum.



Öncelikle cildime tanecikli bir temizleyiciyle güzelce peeling yapıyorum.Çok sert değil de masaj yapar gibi yapıyorum.Gözenek ve siyah nokta problemlerimin olduğu kısımlara daha uzun süre masaj yapıyorum.Buralar genellikle burun üzeri, çene, kaş ortası ve çok az da yüzün orta kısmında oluyor.Bu kısımlarda yağlanmayı da diğer bölgelere göre daha çok yaşıyorum.Yanaklarımda da gözenek problemi olduğundan bu kısma da biraz yoğunlaşıyorum.Bu işlem cilt yüzeyindeki kir ve siyah noktaların temizlenmesine yardımcı oluyor.Çok etkili bir ürün değilse gözeneklerdeki siyah noktaların biraz daha cilt yüzeyine çıkmasını sağlıyor.Sonrasında bol suyla duruluyorum.


Sonra cildimi kurulamadan hemen burun üzerine siyah nokta bandı yapıştırıp yüzümü kurularken havluyu banda da bastırarak iyice cilde oturmasını sağlıyorum.15 dakika bekletip çıkarıyorum.Bu şekilde zaten burun üzerindeki siyah noktaların bir kısmı gitmiş oluyor.Bandın kalıntıları kaldıysa durulayıp havluyla kurularken biraz daha peeling yapıyorum.


Daha sonra tüm cildime soyulabilen siyah maske uyguluyorum.Bu biraz riskli, özellikle hassas ciltlilerin hiç denememesi gereken bir yöntem.Ama bende herhangi bir tahriş olmadığından ve cildimdeki tüm gözeneklerin arınmasını istediğimden tüm cildime ince bir katman şeklinde uyguluyorum.Bütün maske tamamen kuruyana kadar bekliyorum ve maskeyi çıkarıyorum.Peeling sonrası cilt yüzeyine çıkan siyah noktaların tamamen maskeye yapışmasını sağlıyor.Cilt yüzeyindeki kir, ölü deri ve kalan siyah noktalardan da bu şekilde arındırmış oluyor.Bu maskeden sonra da yine cildimde kalıntı olursa nemli bir peçete yardımıyla temizliyorum.


Ardından, yağlanma ve siyah noktaya en iyi gelen şeylerden biri kil olduğu için mutlaka bir kil maskesi yapıyorum.Aslında kili saf kullanmak bence çok daha iyi.Yada kil üzerine çalışan markaların ürünlerinden çok daha kesin ve kısa sürede çözüm alıyorsunuz.Benim elimde o an hangi kil maskesi varsa onu kullanıyorum.Cildimin her yerine sürüp 10 dakika bekletiyorum.Bu sürede hemen kuruyor zaten.Sonrasında bol su ile duruluyorum.Biraz çıkması zor olduğundan arada nemli bir havluyla da siliyorum.Bu aşamadan sonra cildin gerçekten siyah nokta ve yağlardan arındığını ve pırıl pırıl olduğunu fark ediyorsunuz.


Bir önceki işlemden sonra artık cildi biraz toparlamak, nemlendirmek ve hassasiyeti biraz azaltmak gerekiyor.Bunun için cildinize iyi gelebilecek herhangi bir içeriğe sahip olan jel yada krem formda bir maske kullanabilirsiniz.Ben nemlendirme ve detoks etkisi yapan bir maske kullanıyorum.Cildim hemen toparlanıyor ve yumuşacık oluyor.


Son olarak da bakım rutinlerinin olmazsa olmazı olan kağıt maske uyguluyorum cildime.Elimde bulunan herhangi bir maskeyi kullanıyorum.Maskeyi uygulayıp bekletip çıkardıktan sonra kalan ürünü güzelce cildime yayıyorum.Cildi anında nemleniyor ve daha sağlıklı görünmesini sağlıyor.

Bu rutindeki aşamalar cildi yorabilir.Özellikle hassas ciltliyseniz yapmanızı önermem.Ben de sık yapmıyorum.Uzun süre bakım yapamadıysam yada üst üste makyaj yaptığım bir dönemdeysem, bu tarz cildimin arınmaya ihtiyacı olduğu dönemlerde yapmayı tercih ediyorum.

Yazıda geçen ürünlerin bir kısmının yazısı;



 

Yorum Gönder

2 Yorumlar