EN SEVDİĞİM KORE DİZİSİ KARAKTERLERİ📺

 


Kore dizilerini izlerken oyuncudan çok karakterlere hayran kalanlar var mı benim gibi😄 Önceden izlerken oyuncuya hayran olup farklı senaryolarda izleyince zamanla işin karakterde olduğunu keşfettim.Tabi oyuncuların bu karakterleri çok iyi yansıtması ayrı bir yetenek.Bazı dizilerde yan hatta baya geri planda kalan karakterler bile dikkatimi çekiyor.Bu da kesinlikle oyuncunun karakteri iyi yansıtmasıyla alakalı.Genel olarak ben artık oyuncudan ziyade karakter hayranı oluyorum😄 Eskiden daha sıradan diziler izlerken de bazı karakterleri severek izlerdim ama zamanla fantastik türde dizilere geçince beğendiğim karakterlerin sayısı arttı.Bu yazımda sizlere bana diziyi tekrar tekrar izlettirecek Kore dizilerinde en beğendiğim karakter ve çiftlerden bahsedeceğim.

 

 Watcher / Kim Young Goon- Annesinin ölümünün ardından soruşturmayı kendisi araştırmak için polis olan,sessiz,oldukça sakin görünen ama hedefine sessizce yaklaşan ve o zamana kadar sakinliğini koruyan bir karakter.Aslında polisiye dizilerde sıkça gördüğümüz karakterlerden ama Seo Kang Joon karakterin duygularını çok iyi yansıtmış.Bolca aksiyon da var karakterde ama sakin olan kısımlarında bile sıkılmadan merakla izliyorsunuz.



Tale Of The Nine Tailed/ Lee Yeon, Imoogi- Dizi başlı başına zaten çok güzeldi.Her karakter harikaydı ama benim dizide en sevdiğim iki karakter, iki düşmandı 😄 Biri dizinin ana karakteri Lee Yeon.Kendisi dokuz kuyruklu tilki ve dağ ruhu görevi var.İstediği her şeye sahip olduğu bir dönemde düşmanı Imoogi, Lee Yeon'un her şeyini ele geçirmek ister ve onun elinden ilk aşkını alır.Lee Yeon ve Imoogi arasında başlayan bu savaş yüzyıllar sonra tekrar devam eder.Imoogi, Lee Yeon'un yerine geçmekte kararlı ve adım adım buna yaklaşır.Planlı hareket etse de Lee Yeon'un amacı daha büyüktür.İki karakter de gerçekten çok iyi oynanmış.İki zıt karakter olmasına rağmen ikisini de severek izledim.


Queen Seon Deok/ Deok Man- Uzun, tarihi bir dizi olmasına rağmen her seferinde zevkle izliyorum.Dizide bir sürü karakter var ama ben ana karakter Deok Man'a hayranım.Hem gençlik hem de büyük halini severek izledim.Saraydan bir batıl inanç yüzünden gönderildikten sonra saraya geri dönme mücadelesini,azmini anlatan bir dizi.Savaşçı ve azimli bir karakter.


The Great Show/ Jung Soo Hyun,Kang Joon Ho- Dizi aslında normal, çok aksiyonu olmayan bir dizi ama oyuncuları çok iyidi.Bu yüzden izlerken sıkılmıyorsunuz.Ama dizide iki karakteri severek izledim.Biri ana kadın karakter Jung Soo Hyun.Karakter siyasi program hazırlayan bir gazeteci.Yıllar önce başına gelen bir olayın gün yüzüne çıkmasıyla bu işin üzerine gider.Karakter hem güçlü hem de komik.İkisinin bir arada olması izlettiriyor.Kang Joon Ho ise babasının izinden siyasetçi olma yolunda giden bir karakter.Bu esnada sadece siyasete odaklıdır ve babasının yaptıklarından haberi yoktur.Karakter aslında iyi ama ikinci erkek karakter ve kötü karakterin oğlu olduğu için biraz ortada kalmış.Ama güzel oynandığı için kendini izlettiren bir karakter.Bu karakter, ikinci erkek karakter olmasına rağmen Jung Soo Hyun'la daha çok yakışıyordu ama maalesef arada kocaman bir engel vardı.


49 Days/ Song Yi Kyung, Han Kang- 49 Days izlediğim en güzel dizilerdendi.Song Yi Kyung, erkek arkadaşı öldükten sonra kendini tamamen hayattan soyutlayan bir karakter.Hayatını sadece çalışıp,yemek yiyip uyurarak geçirir.Bu sırada yeni ölmüş olan bir ruh onun bedenini kullanarak 49 gün içinde dünyaya geri dönmek ister.Song Yi Kyung bedeni kullanılırken bunun farkında değildir ama zamanla yorgun ve düzeninde değişiklikler olduğunu görünce bundan şüphelenir ve bunu araştırır.Aslında depresif bir karakter ama duyguları çok güzel yansıtılmış.Hisleri çok güzel izleyiciye aktarılmış bu yüzden severek izledim.Han Kang ise Song Yi Kyung'un bedeni kullanılırken istem dışı tanıştığı bir karakterdi.Han Kang da Song Yi Kyung'da eski bir arkadaşını gördüğü için işin içinde bir tuhaflık olduğunu anlar.Bu kadar naif bir karakterin favorilerim arasına gireceğini düşünmezdim ama severek izlediğim bir karakter oldu.Özellikle ikili olarak izlemek çok keyifliydi.


Scarlet Heart Ryeo/ Wang So- Dizide zibilyon tane karakter olmasına rağmen benim tek zevkle izlediğim karakter Wang So'ydu.Sanırım çoğu kimse gibi ben de hikayesi daha derin olan karakterleri izlemeyi daha çok seviyorum.Wang So, tahtın onlarca varisinden biridir ama yıllar önce annesinin hatası yüzünden bu sıralamanın çok gerisinde kalır.Annesinin bu hatasını yıllar boyunca bir maskeyle saklar.Ama bu sırada kendisini geliştirmeye devam etmiştir.Haliyle çok soğuk,aksi ve çekilmez bir karakter olsa da onu tekrar taht savaşına geri döndürecek kişiyi bulur.Artık daha azimlidir.Ve eskiden kaybettiği tüm güzel duyguları geri kazanır.Soğuk bir karakter olmasına rağmen dediğim gibi bir hikayesi olduğu için severek izlediğim bir karakterdi.Lee Jun Ki karakteri efsane iyi oynamış.


You're Beautiful / Hwang Tae Kyung- Benim ilk göz ağrım 😄Aslında ilk izlediğim dizi Goong'du ama Kore hayranlığım ilk You're Beautiful'la başladı.Hatta ilk hayran olduğum kişi de Jang Geun Suk'tur.Bu yüzden severek izlediklerim arasına tabi ki Hwang Tae Kyung karakterini koyacaktım😄 İlk dizilerimden olduğu için nedenini anlamadığım, soğuk hareketler sergileyen bir karakter gibiydi ama ilerdikçe baya havalı geldi karakter.Aslında soğuk görünmesine rağmen oldukça iyi kalpli olduğunu yansıtan sahneler de vardı.Ayrıca komik sahneleri de çok iyiydi.


Reply 1988/ Deok Sun, Kim Jung Hwan- İzlediğim en iyi Kore dizilerinden olan Reply 1988'de de yine bir sürü karakter vardı.Ama benim favorilerim Deok Sun ve Kim Jung Hwan'dı.Deok Sun bir yerlere gelmeye çalışan,gençliğini tadında yaşamaya çalışan bir kız.Ne kadar çabalasa da şans ondan yana olmaz.Buna rağmen gülmeyi ve güldürmeyi seven bir karakter.Kim Jung Hwan ise duygularını asla belli etmeyen ama aynı zamanda içinde de çok şey yaşayan bir karakter.Arkadaş gruplarının içinde en çok ikisini sevdim.Dizide üzüldük ama reelde yüzümüz güldü😄


The King Eternal Monarch/ Lee Gon-Jeong Tae Eul, Jo Yeong- Myung Seung Ah- 2020'de izlediğim en başarılı dizilerdendi.Tekrar tekrar izleyebilirim.Dizideki Lee Gon ve Jeong Tae Eul ikilisini çok sevdim.Lee Gon evrenler arası seyahati keşfedip hem krallığını kurtarmaya çalışan hem de aşkını arayan bir karakter.Zeki,azimli,aşkının peşinden koşan ve aynı zamanda krallığını kurtaran beyaz atlı bir kral olması Kore dizilerindeki çıtayı göklere çıkardı😄 Jeong Tae Eul karakterinin de soğukkanlı oluşu ama aynı zamanda işinin peşini asla bırakmayan başarılı bir karakter oluşu izlettirdi.Bir diğer beğendiğim çift de Jo Yeong ve Myung Seung Ah oldu.Jo Yeong Kore dizi tarihindeki en havalı karakterlerden biri bence.Dizide kralın koruması ve aynı zamanda yakın arkadaşıdır.Soğuk ama kralı için her şeyi yapabilecek sadık bir karakter.Aynı zamanda ona hayran olan ve sırf onu görmek için sarayda görevli olarak çalışmak isteyen Myung Seung Ah karakteri de çok tatlıydı.


Hotel del Luna / Jang Man Wol- Yıllar önce işlediği hata yüzünden cezalandırılan ve yüzyıllar boyunca yaşayıp, kayıp ruhların konaklamasını sağlayacak Ay Oteli'ni işleten Man Wol karakteri izlediğim en iyi karakterlerdendi.Yıllarca bir sürü kayıp ruh görmesine rağmen bunlar yüzünden değil de yıllar önce işlediği hata yüzünden içinde hep bir üzüntü vardır.Buna rağmen soğukkanlı bir karakterdir.Man Wol da Kore dizi tarihinin en havalı kadın karakterlerinden bence.Giyim tarzı, havası çok iyiydi.Çok başarılı oynanmış.


Life On Mars/ Han Tae Joo,Kang Dong Cheol- Dizi Han Tae Joo'nun komaya girmesi sonucu kendini 1988'de bulmasıyla başlıyor.Şimdi oldukça düzenli olan emniyet sistemi o dönemde ona pek öyle gelmiyor.Karakter 2018'e dönmek için çaba gösterirken aynı zamanda o dönemdeki kendi hayatıyla hatta 2018'de uğraştığı suçla karşılaşıyor.Beraber çalıştığı Kang Dong Cheol'ün aksine işleri daha sakin ve kurallara uygun halletmeye çalışıyor.Kang Dong Cheol ise kural tanımaz ve biraz da küfürbaz bir karakter.Suçluları kendi usulüne göre yakalamayı seviyor.İki karakterin ortak sahneleri gerçekten çok iyi hatta oldukça komikti.


Goblin/ Grim Reaper,Sunny- Diziyi sevmesem de Grim Reaper ve Sunny karakterlerine bayıldım.Grim Reaper işlediği günah yüzünden can almakla cezalandırılmış bir karakter.Geçmişini hatırlamamaktadır.Oldukça soğuk ve aksi bir karakterdir.Sunny ise şansı hiç dönmeyen, tavuk dükkanı işleten genç bir kadındır.Yolları beğendikleri bir yüzüğe bakarken kesişen bu ikili zamanla aralarındaki bağı anlamaya çalışacaklardır.İlk başta oldukça komik olan bu ikili zamanla hikayeleri ortaya çıktıkça hüzünlendirdi.Ama her duyguyu seyirciye çok iyi aktardılar.


Switch Change The World/ Sa Do Chan,Oh Hara- Sa Do Chan, bir savcıya tıpatıp benzeyen bir dolandırıcıdır.Savcı çok önemli bir görev üzerindeyken yaralanır.Bu iş için yıllarca çalışan Oh Ha Ra, Sa Do Chan'la ortaklık için el sıkışır.Sa Do Chan kendi bildiği dolandırıcılık yöntemleriyle ve aynı zamanda kendisine benzeyen savcıdan öğrendiği bilgilerle bu işi çözmeye çalışır.En büyük yardımcısı ise Oh Ha Ra'dır.Sa Do Chan hem zeki hem de eğlenceli bir karakter.Bu yüzden severek izledim.Oh Ha Ra ise soğuk olmasına rağmen yine zeki bir karakter.İkiliyi izlemek gerçekten keyifliydi.


Kill Me Heal Me/ Cha Do Hyun ve Kişilikleri, Oh Ri Jin- En başarılı Kore dizilerinden.Dizide en sevdiğim karakterler Cha Do Hyun ve kişilikleriydi.Cha Do Hyun ağır bir çocukluk travması sonucu içinde 7 kişilik oluşturmuş bir karakter.Kendi halinde çok güçlü ama bu 7 karakteri artık geri plana atıp Cha Do Hyun olarak yaşamak ister.Bunun için de daha kariyerinin çok başında olan ama onu anlayan tek kişi olan psikiyatrist Oh Ri Jin'in yardımına ihtiyaç duyar.Oh Ri Jin mesleğini seven bir psikiyatristtir.Biraz panik ve komik ama işinde başarılı bir karakterdir.Cha Do Hyun'da 7 kişilikle karşılaşınca ilk başta şaşırsa da öğrendiklerini uygulamaya ve en önemlisi Cha Do Hyun'u anlamaya başlar.Bu iki karakter dışında Cha Do Hyun'un kişiliklerini de hayranlıkla izledim.Bir insan 7 kişiliği nasıl bu kadar iyi oynayabilir gerçekten çok iyidi 😍Bu kişilikleri detaylı olarak dizinin tanıtım yazısında paylaşmıştım.


Memorist / Dong Baek,Han Sun Mi- Karikatürden uyarlanan aksiyon türünde bir dizi.Dong Baek dokunduğu insanların anılarını görme yeteneğine sahip bir polis.Bunu yasa dışı kullanmaktansa insanlara yardım etmek için kullanmayı istediğinden polisliği seçmiş.Oldukça enerjik bir karakter.Han Sun Mi daha sakin,kararlı ve azimli bir dedektif.İkisi pek istemese de iş için ortak olurlar.Zamanla birbirlerinin özelliklerini birleştirerek suçluları yakalamaya çalışırlar.Ayrı ayrı da ortak sahneleri de başarılı karakterlerdi.


365 Repeat The Year/ Lee Shin, Ji Hyung Joo- Lee Shin insanları bir yıl geriye götürebilmeyi bulduğunu iddia eden bir psikiyatristtir.Bu yeteneğini, geçmiş bir yıl içinde kötü şeyler yaşamış insanları, klinikte geçmişe o seneyi hatasız bir şekilde tekrar yaşamalarını sağlamak için kullanmaktadır.Soğuk ama kendinden emin bir karakter.Benim dizide beğendiğim karakterlerden biriydi.Bir diğeri de Ji Hyung Joo.Bir önceki sene kendisi yüzünden ölen iş arkadaşını hayata döndürmek için bu programa katılan bir polis.Geçmişe dönüp arkadaşını kurtarsa da bu zamanda yolculuk işinin peşini bırakmaz.Oldukça zeki ve aynı zamanda meraklı bir karakter.Dizi de karakterler de çok iyiydi.


Black/ Grim Reaper Black, Kang Ha Ram- Black isimli grim reaperın kaçan bir ruhun peşine düşmesi sonucu ruhları görebilen Ha Ram'la karşılaşmasını anlatan bir dizi.Kendisinden kaçan ruh, Ha Ram'ı tanımadığından ona görünebileceği için Ha Ram'ı kullanmak ister.Bunun için de Ha Ram'ın eski arkadaşının kılığına girer.Grim Reaper'ı oynayan iki oyuncunun sahnelerine de bayıldım.Biraz aksi karakterlerdi ama çok havalılardı.Ha Ram da ruhları görme yeteneğinden dolayı sürekli güneş gözlüğüyle dolaşan çekingen bir karakter ama Grim Reaperla tanıştıktan sonra bu yeteneğini kullanmaya karar verir.Ayrı ayrı da ortak sahneleri de çok güzeldi.


Warm and Cozy/ Lee Jung Joo,Baek Geon Woo- Biraz da naif karakterlerden paylaşayım😄 Son zamanlarda aksiyon,polisiye türünde dizileri daha çok izleyince bu tarz dizileri unutmuşum.Ama izlediğim dönemde Warm and Cozy'yi çok beğenmiştim.Lee Jung Joo ve Baek Geon Woo karakterlerini de severek izlemiştim.İkilinin yollları Jeju Adası'nda kesişiyor ve orada yaşadıkları maceralar anlatılıyor.Lee Jung Joo, azimli ve meraklı bir karakter.Adada yaşamaya karar verdiğinde tek başına elinden geleni yapar.Baek Geon Woo ise zengin ve adada bir restoranı olan daha sakin ve sevecen bir karakter.İkili çift olarak çok sevimliydi.


The Running Mates: Human Rights/ Han Yoon Seo, Bae Hong Tae- İnsan hakları komisyonunda çalışan Han Yoon Seo sakin karaktere sahip bir dedektiftir.Olayları daha çok zekasıyla ve merhamet duygusunu da bir kenara koymadan çözmeye çalışır.Yeni çalışma arkadaşı Bae Hong Tae ise onun tam zıttı agresif ve olayları şiddetle çözmeye çalışan bir karakterdir.Gelen olaylar karşısında takım olarak birbirlerini dengelerler.Karakterler ayrı ayrı da iyiydi ama ortak çalıştıklarında da güzel sahneler çıkmış.Özellikle Bae Hong Tae'nin bazı sahneleri oldukça komikti.




Are You Human Too / Nam Shin III- Robot konulu izlediğim ilk ve tek dizi.Açıkçası sevdim.Konusu ve dizinin akışı hoşuma gitti.Ama koca dizide en beğendiğim karakter robot oldu😄 Nam Shin III, zorla annesinden ayrılan Nam Shin'in, annesi tarafından Nam Shin'e benzetilerek yapılan robottur.Annesi Nam Shin'i sadece fotoğraflarda gördüğü için karakterini tutturamaz.Nam Shin daha hırçınken, Nam Shin III dava sevecen ve cana yakındır.Robot olduğu için çoğu konuda yeteneği olsa da bazı insancıl özelliklere sahip değildir.Zamanla bu özellikleri kazanmak için çaba harcar.

Benim severek izlediğim dizi karakterleri bunlardı.Bazılarını dönüp tekrar izleyesim geliyor ama listede izlenecek bir sürü dizi var.Sizin de aralarında beğendikleriniz var mı?

Yorum Gönder

12 Yorumlar

  1. Deok Man ı ben de çok severim bir de aynı dizide Hwarang Alchon vardı. 😍 Nine Tailed da Kim Bum, İljimae de Joon Gi nin karakterleri. 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deok Man harika bir karakterdi🧡Alchon'u oynayan oyuncu instagram hesabında Muhteşem Kraliçe'nin Türk hayranları için paylaşım yapmıştı😊Tale O The Nine Tailed'deki Lee Rang'ı ben de sevmiştim.Iljimae'yi izlemedim ama eskiden merak ettiğim bir diziydi.

      Sil
  2. yeni yeni tekrar izlemeye başladım. çok tanımıyorum bunlarıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denk gelirsen seveceğine eminim harika karakterler😊

      Sil
  3. Ahh ahhh dizilerin zaten karakter tercihleri herkeste aynıdır sanırım. İzlerken kendilerini belli ediyorlar. Kill me heal me, hotel del luna, reply 1988, the king, You're beautiful,goblin ve daha bir çoğunda seçtiğin karakterler benimde favorim Di 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika karakterlerdi tekrar tekrar izlettirirler dizileri😄

      Sil
  4. Lee Yeon a ben de bayılıyorum 😊

    YanıtlaSil
  5. Keyifli bir yazı olmuş. Bazılarını hiç bilmiyorum. :) Deokman' dan çok Bidam' ı seviyorum sanırım ben. :)
    Kill me Heal Me' den Shin Se Gi' yi seviyorum. Master' s Sun ve The Greatest Love karakterlerini de çok severim. :) Lee Min Ho' nun bütün karakterleri hoş zaten. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim☺Shin Se Gi benim de kişilikler arasında bir tık daha fazla sevdiğim bir karakterdi.Muhteşem Kraliçe'de sanırım baştan sona Deokmancıydım 😄Bidam sonlara doğru bizi üzdü.Lee Min Ho'nun oyunculuğu çok başarılı olduğundan sanırım her karakteri keyifle izleniyor😍Master's Sun ve The Greatest Love'ı izlemediğim için karakterleri bilemiyorum😄

      Sil