KORE-JAPON KOZMETİK ÜRÜNLERİNE MUADİL TÜRK ÜRÜNLERİ #2

 


Bazı nedenlerden dolayı bazen muadil ürünler arayabiliyoruz.Mesela yerli üretim kozmetik ürünü kullanmayı tercih ettiğimizden, daha ulaşılabilir ürünler bulmak istediğimizden yada daha uygun fiyatlı ürünler aradığımız zaman muadil ürünlere yöneliyoruz.Kore kozmetik ürünlerinin de hepsine ulaşması zor ve piyasaya göre bir miktar pahalı olduğundan muadil arayışında olabiliyoruz.Geçtiğimiz senelerde Kore ürünlerine muadil ülkemizde bulabileceğimiz Türk ürünlerini paylaşmıştım blogda.O dönemlerde bu ürünlerin çeşidi oldukça azdı ama aradan geçen süre içerisinde bu çeşitlilik arttı ve ben de bu serinin ikinci yazısında Kore ürünlerine muadil bulabileceğiniz yerli üretim kozmetik ürünlerine yeni bir liste hazırladım.Gelin hep beraber bu ürünlere bakalım.



Flormar DD Pump Fondöten - The Face Shop Aura CC Cream

Biliyorum Flormar'ın bu ürünü artık satışta yok ama belki bir gün tekrar üretilir yada benzeri bir ürün yapılır :') Zira benim yıllarca denemek istediğim The Face Shop CC Cream'e aşırı benziyordu.Fakat gelin görün ki Flormar'ın DD'sini de deneyemedim :') Tasarım olarak aşırı benzeyen iki ürün bunlar.Cushion gibi değil de bastırarak ürün çıkarılan, cushion süngerle uyguladığınız ten makyaj ürünleri.Biri CC biri DD krem olarak geçiyor ama etkilerinin benzer olabileceğini tahmin ediyorum.Bence muadillerdi.


Golden Rose Face Crayon - Innisfree Mineral Stick Concealer

Golden Rose'un yüz için kullanılan bu kapatıcı ve renk eşitleyici kalemlerini de Innisfree'nin Stick Concealer'larına benzetmiştim.Innisfree'yi denemedim ama benzer olabileceklerini düşünüyorum.




Pastel Cream Blush 43 - Visee Lip and Cheek Cream 21

Visee'nin bu allığına bir muadil bulduğum için aşırı mutluyum.Çünkü uzun zaman bu ürünün peşinden koşmuş fakat alamamıştım.Yıllar sonra Pastel'in yapı ve renk olarak yakın bir ürün çıkardığını görünce çok sevindim.Zira ben bir kırmızı allık hayranıyım:) Tasarımı da benzer olsaymış tadından yenmezmiş ama yapı ve renk olarak muadili olmasına da sevindim:) Sadece Pastel'in 43 numaralı krem allığı Visee 21'e göre bir tık daha sıcak tonlu.Bu arada Visee bir Japon kozmetik markası.



Pastel Likit Aydınlatıcı - Tonymoly Crystal Light Liquid Highlighter

Bu iki ürün bence birebir aynı.Hem Pastel'in hem de Tonymoly'nin bu likit aydınlatıcıları Benefit'in High Beam likit aydınlatıcısı çıktığı dönemde çıkmıştı.Aslında ikisi de Benefit'e muadiller ama birbirlerine de muadil olmuşlar :D Hatta ikisinde de renk seçenekleri uçuk pembe ve krem rengi tonlarında.Pastel'in aydınlatıcısını deneyip çok memnun kalmıştım.Büyük ihtimalle Tonymoly de efsanedir.


Pretty by Flormar Single Eyeshadow - Etude House Look At My Eyes Single Eyeshadow

Pretty by Flormar'ın tekli farları bana direkt Etude House'un (yeni adıyla Etude) Look At My Eyes serisindeki tekli farları anımsatmıştı.Etude'ün bu tekli farlarını çok seviyordum ama deneme şansım olmamıştı.Pretty'nin bu farları hem Etude'ün farlarına oldukça benzer tasarıma sahip hem de fiyatları çok daha uygun.


Pastel Nude Single Eyeshadow - Missha Modern Single Eyeshadow

Pastel'in Nude serisindeki tekli farları görür görmez aklıma direkt Missha'nın tekli farları geldi.Benzer tasarıma sahipler.Missha'nın farlarını da denemedim ama bence Pastel'in farları Missha'nın bu ürününe muadil olabilir.


Flormar Nu Romantic Floral Shadow Palette- 3CE Mood Recipe Multi Eye Color Palette

3CE, Kore kozmetik ürünlerini seven ve takip edenlerin bildiği bir markadır.Ürünleri inanılmaz güzel ve kaliteli duruyor.3CE'nin Multi Eye Color Palette'ine muadil olarak Flormar'ın Floral Shadow Palet'ini gösterebilirim.Flormar'ın bu ürünü koleksiyon ürünüydü ama aynı tonlara sahip 9'lu paletleri de benzer etkiyi sağlayabilir.




Flormar Sunset Far Paleti - Etude Play Color Eyes Caffeine Holic

Flormar'ın bu tasarımda olan far paletlerini Etude House'un Play Color Eyes far paletlerine aşırı benzetiyorum.Kapaklarını da öyle tasarlasalar Etude House'u almamıza gerek kalmayacak :D Etude House'un bu serideki farlarını denemedim ama farklı bir Flormar far paleti denemiştim ve çok beğenmiştim.Benzer olabilirler diye düşünüyorum.


Flormar Işıltılı Kalem Far- Etude House Bling Bling Eye Stick

Etude House'un şu kalem farlarını görünce mazi gözümde canlandı :') Ne çok takip ederdim Kore kozmetiğini.Bu ürünü de denemeyi çok istemiştim ama fırsatım olmamıştı.Fakat benzeri birçok ürün vardı.Bunlardan biri de Flormar'ın Işıltılı Kalem Farları.Neredeyse aynı olduklarını düşünüyorum bu iki ürünün.Etude House'un ışıltısı daha fazladır tahminim.Çünkü Koreliler gözde ışıltıyı bol kullanmayı  seviyorlar.



Flormar Extreme Tattoo Pencil - Bbia Last Auto Gel Eyeliner

Şu muadili bulduğuma o kadar sevindim ki.Listedeki en mutlu olduğum muadil ürün kesinlikle bu.Nedeni de şu; seneler önce Bbia markasından siyah bir göz kalemi almıştım.Yapısı yumuşacık, aşırı kolay sürülüyor ve kesinlikle akmıyor.Ben özellikle üst kirpik diplerime siyah kalem uygulamayı seviyorum sık kirpik görüntüsü verdiği için ama hepsi göz altına akıyordu.Bbia göz kalemini de bu şekilde denedim ve gün boyu göz altına gram akma yapmadı.Aşırı sevdim bu kalemi ve yedeklerim diye düşünüyordum.Fakat bir müddet sonra kalemi kullanmak istediğimde baktım ki kalem kurumuş.Yani bildiğiniz lastik gibi olmuş ve kurtarmak pek mümkün olmadı.Tekrar alırım diye düşünüyordum ama Flormar'ın Extreme Tattoo kalemleri dikkatimi çekti.Bu kalemler de jel yapıda oldukları için acaba benzer olur mu diye alıp denedim ve evet benim bir numaralı göz kalemim olan Bbia gibi Flormar'ın Extreme Tattoo'su da çok kolay uygulanıyor ve göz altına bulaşma yapmıyordu.Üstelik Flormar'ınkisi kullanmadığınız süreçte kurumuyor da.Aşırı mutlu oldum Flormar'ın Extreme Tattoo serisinin çıktığına.Mükemmel ötesi olmuş.



Innisfree'nin bu ürünü oldukça ilginç.Çok çok ince fırçaya sahip bir rimel.Bu ürünü ilk gördüğümde merak edip almıştım.Benzer ürün bulmak oldukça zordu ama ilerleyen senelerde Flormar Slim Mascara adında benzer bir ürün çıkarınca Innisfree'ye muadil olabileceğini düşündüm.Aradaki fark Innisfree'nin fırçasının çok daha ince tasarıma sahip olması.






Golden Rose Lip Marker - A'pieu Lip Marker

Lip Marker dediğimiz şey keçe uçlu dudak ürünü.Oldukça ilginç bir ürün ama ben henüz denemedim.Bu kategoride de A'pieu'nun lip markerlarına Golen Rose'un lip markerlarını muadil gösterebilirim.



Ülkemizde muadili bulunduğuna en çok sevindiğim şeylerden biri şu su yapıda olan lip tintler oldu.Senelerce Kore ürünleri kullandım bu kategoride.Flormar'ın da su yapıda tint çıkardığını görünce hemen aldım.Bu tarz su yapıda çok fazla Kore ürünü var ve Flormar'ın bu tinti çoğuna muadil olabilir.Ben Innisfree'nin su yapılı lip tintini denediğimden ona muadil olarak gösterebilirim.Sadece Innisfree biraz daha sulu bir yapıya sahip ve Flormar'ın pigmentasyonu daha yüksek.



Flormar Gamescape Lip and Cheek Tint - A'pieu Water Light Tint

Flormar'ın lip and cheek tinti hafif yapılı ama hem nemli hem de renk veren bir lip tint.A'pieu'da gördüğüm Water Light Tint'in de aynı etkileri verdiğini düşünüyorum.Bu yüzden Flormar'ın bu ürünü A'pieu'ya muadil olabilir diyorum.

Evet, benim bulabildiğim, keşfettiğim muadil ürünler bunlardı.Birebir aynı olmasa da listede benzer ve hatta çok daha iyi olan muadil ürünler var.Umarım keyifle okumuşsunuzdur ve faydası olmuştur:)

Flormar, Golden Rose, Pastel, Tonymoly ve Bbia, hayvanlar üzerinde deney yapmayan markalardır.

Bu yazı reklam değildir.

Yorum Gönder

2 Yorumlar